האביב בשיאו, שבוע ראשון בחודש אייר שפירוש שמו מאכדית הוא אור ואכן הימים ארוכים וימשיכו להאריך עד הקיץ.
עם התארכות שעות האור מתארכים גם שלוחות שיחי הדלועים במקשה ושולחים זרועות עליהן כבר ניתן להבחין בפריחות ובפירות ראשונים לחנוט. בקרוב נתחיל במלאכת ליקוט הקישואים הכהים והבהירים מבין העלים הרחבים והגבעולים המעקצצים. בין שיחי דלעת הערמונים והדלעת היפנית, פריחות נאות ודלועים ראשונים מתמלאים וכך גם אצל הפקוס, המלון והאבטיח.
נביטות ראשונות ומרגשות בערוגות התירס שם נעצנו זרעים מזן סופר מתוק. נביטות נאות גם בערוגת הארטישוק הירושלמי תחתן נעצנו פקעות שאוחסנו מאז העונה שעברה וכעת מצמיחות דור חדש.
אחרי החורף והגשמים המאוחרים, משגשגים שיחי הפול הירוק ונותנים כעת תרמילים תפוחים וטעימים במיוחד, העונה קצרה ומומלץ לטעום לפני שתחלוף.
גם ניצני האספרגוס משגשגים כעת, נובטים ומתארכים אל האור בקצב מרשים ולעיתים נדמה שיש לחזור וללקט שם גם פעמיים ביום.
מן הבוסתן והכרם נפרדים אט אט מההדרים ומקבלים בברכה את השסק העסיסי ואת תותי העץ, בקרוב אפרסק, נקטרינה ופירות קיץ מתוקים לרוב.
שבת של שלום
מהמשק




