בין העננים מתמלא ירח ובשבוע הקרוב ט"ו בשבט מגיע, ראש השנה לאילנות.
בין חורף לאביב. אמנם עדיין קר ושעות האור עודן קצרות אך ט"ו בשבט מהווה מעין קו פרשת מים לפניו ירדו מרבית גשמי החורף והגשמים שעוד יבואו אחריו כבר משקים את פירות שנת האילנות החדשה בבוסתנים המלבלבים.
ובשדותינו, שותלים בבוץ ערוגות חדשות של ירק לקראת האביב שיבוא ובין הגשמים קוטפים ומעשבים.
בבוסתנים גוזמים כעת את עצי הרימון וזו העת להתחיל גם בגיזום זמורות הגפנים.
מן הפרדס הדרים בקשת טעמים ותחת הפקאן מתגלגלים אגוזים אחרונים.
חג שמח לאילנות
שבת של שלומות
מהמשק




