ט"ו באייר, הלבנה במלואה ובשבוע הקרוב ל"ג בעומר. הימים מתארכים ושדות העמק מזהיבים, חג הקציר קרב וניחוחות של ביכורים עולים בנחיריים…
ובשדותינו ניכרים חילופי העונות, הקישואים החלוצים מהם התחלנו ללקט השבוע, ראשונים להבשיל. אחריהם כבר ניתן להבחין בפירות ראשונים לחנוט על שיחי הדלעת היפנית, הדלורית ודלעת הערמונים.
את הערוגות שמתפנות מגידולי העונה שחלפה אנו מכשירים לקראת שתילת ייחוריי הבטטה שיגיעו בשבוע הקרוב. השנה הרחבנו את הרפרטואר ואנו צפויים לשתול בטטות ממגוון זנים בכתום, וורוד, סגול ולבן.
מן העמק אל ההר, לקראת הקיץ החום עולה והשתילים הצעירים עולים אתו לרמת הגולן. שם בחלקות "מהמשק" שבמושב מיצר, האויר יבש וקריר יותר בלילות והתנאים מיטיבים עם הצומח.
בשבוע הקרוב נשתול ברמה, רוקט, שמיר, כוסברה, חציל, חסה ואבטיח. ובחממות, ההכנות בעיצומן, משתלים ראשונים לעונה של מלפפון ובקרוב עגבנייה ושרי מתוק.
מן העץ, שסק, תות ונקטרינה בקרוב אפרסק ושפע פירות קיץ מתוקים.
אביב נעים
שבת של שלום
מהמשק




